سن ازدواج در ایران و کشورهای‌ مختلف دنیا

در اینفوگرافیک زیر می‌توانید ببینید دخترها و پسرهای آسیایی، آفریقایی، آمریکایی و اروپایی در چه سنی برای اولین بار حلقه ازدواج را دستشان می‌کنند.



آمارها نشان می‌دهند سن ازدواج در ایران بالا رفته است. این موضوع، نگرانی‌های زیادی را برای خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی به همراه داشته. اما مگر جوانان کشورهای دیگر در چه سنی ازدواج می‌کنند؟

نگاهی به اعداد و ارقام منتشر شده از سوی کشورهای مختلف در سال‌های اخیر درباره ثبت سن اولین ازدواج جوانان در آن کشورها، نشان می‌دهد اوضاع کشورمان خیلی هم بحرانی نیست. به نظر می‌رسد دلایل مختلف اجتماعی،‌ فرهنگی، اقتصادی و حتی پزشکی که در جهان به افزایش سن ازدواج منجر شده، شامل حال کشور ما هم شده و در کنار تمام اقداماتی که برای کاهش معضلاتی که سر راه ازدواج قرار دارد، نباید از این موضوع واهمه داشت.

این اینفوگرافیک نشان می‌دهد کشورهای اروپایی بیشترین سن ازدواج را داشته و جوانان کشورهای آسیایی در سن کمتری ازدواج می‌کنند.

جوانان چینی در سن پایین تری ازدواج می کنند؛ ۲۳ سالگی. رتبه بعدی با ۲۴.۸ سال به ایران تعلق دارد. سپس جوانان روسی هستند که به طور میانگین در سن ۲۶.۱ سالگی ازدواج می‌کنند. در رتبه چهارم،‌ جوانان آمریکایی قرار دارند که به طور میانگین در ۲۸ سالگی ازدواج می کنند. فرانسوی ها در ۳۰.۹ سالگی، اتریشی ها ۳۱ سالگی، انگلیسی ها ۳۱.۵ سالگی و در نهایت جوانان آلمان در ۳۲.۱ سالگی ازدواج می کنند.

شاید مقایسه اطلاعات کشورهای مختلف درباره ثبت سن ازدواج دختران و پسران، بتواند نگاهی جامع‌تر درباره این وضعیت به ما بدهد؛ اطلاعاتی که در اینفوگرافیک زیر آمده است: 



سن ازدواج در ایران و کشورهای‌ مختلف دنیا